MARSHALL'S BEST GAMES OF CHESS



















Amazon.com より購入しました(中古本)。送料込みで 31.24 USドル。
本に書かれている値段は $2.50 でした。

結構古い本なのでページは黄ばんでいますが、購入できてうれしいです^v^


24ページにわたり MARSHALL の興味深い経歴が書かれているのと、140のベストゲームが収録されています。


表紙をめくると

1974
game 75

以前の持ち主の書き込みがあります。

1974年に購入したのでしょうか・・・ 私は3歳でした^^

さらに61と75のゲームに丸印がありましたのでそのゲームを紹介いたします(chessgames.com)。
文は本より引用

Frank James Marshall vs Siegbert Tarrasch (1910)
It was in this game, one of my most memorable tournament encounters, that I demonstrated the soundness of this famous old attack. Although the merit of my innovation 15 B-R6! has been hotly disputed for more than thirty years. no one has yet come forward with the refutation!


Stefan Levitsky vs Frank James Marshall (1912) "American Beauty"
Perhaps you have heard about this game, which so excited the spectaters that they "showered me with gold pieces!" I have often been asked whether this really happened. The answer is-yes, that is what happened, literally!

コメント